Марина

marina

Приветствам с отворени обятия навлизането на Карлос Руис Сафон в моя личен живот! Да е добре дошъл и дълго да ми дава толкова, колкото и аз ще му давам. За време и внимание говоря.

За сравнително кратък период той се превърна в един от най-одумваните автори в интернет пространството, книжните пазари, блогосферата, атмосферата, дори леля ви. И да: има защо. Просто е невероятно качествен автор. Марина е първият ми допир до неговото творчество и мнението ми е почти напълно позитивно. Типичен представител на юношеската литература, малката книжка е притегателен микс от няколко жанра, кой от кой по-добре вплетен в историята. Имаме откровени и истински хорър моменти, качествено трилърско напрежение, невинна романтика. Самата история не е оригинална, но е завита в прекрасен разказвачески целофан, без който Марина би била “просто” интересна книжка, която никога не би изплувала от книжното блато.

Младите Оскар и Марина неволно се впускат в едно опасно приключение из сенчестите улици на Барселона, приключение отнело много животи и заплашващо самите тях. Това е. Всякакъв друг преразказ е равносилен на кощунство и би издал важни детайли. Вссе пак книгата е едва 200 страници и колкото и да ми се иска, просто няма как да се случат чак толкова много неща.

Монетата винаги си има две страни и тези 200 страници са оползотворени по възможно най-добрия начин. Разказваческите умения на Сафон буквално завихрят действието и то те поглъща, без дори да помисли да те пусне и те хвърля след последната страница. Лично аз винаги съм умирал от удоволствие, когато определен автор не се опитва по никакъв начин да ти губи времето с безмозъчно разточителни описания на главните си герои, на домовете им, на родителите им, на навиците им и действията им и т.н. Разбира се, тук също имаме подобни описания, но те се вписват по неусетен начин в действието, по никакъв начин не го накъсват, а само добавят още и още, оформяйки една стръмна пързалка, от която просто няма как да скочиш предварително, докато самия край не те изхвърли. За мен това е перфектният тип писател.

Цялата работа си има един малък минус и това е обемът, който си е нож с две остриета. Позволете да мрън-мрън-на. Както написах – историята не е оригинална, даже е откровено наивна, но е поднесена по невероятен начин. От друга страна точно тази история изисква повече страници, повече развитие. Всичко започва някак светкавично и точно така завършва. Надявам се в другите си книги на пазара Сафон да се разгърне повече и планирам да проверя в най-скоро време.

Издателство:  Изток-Запад

Цена: 12.00